Margret: Duizendpoot met ervaring binnen de jonge en energieke organisatie KWEEKERS

“Toegankelijkheid staat centraal; iedereen is bereikbaar en bereid om een handje te helpen. De energie hier is aanstekelijk.”

Met ruim 25 jaar werkervaring heeft Margret een brede achtergrond opgebouwd. Haar expertise omvat een combinatie van projectmanagement, procesverbetering, applicatiebeheer en HR. Dankzij haar ervaringen op juridisch vlak is ze ook ‘lekker kritisch’, zoals ze zelf zegt. Inmiddels is ze al drie jaar projectleider, intern vertrouwenspersoon én betrokken bij juridische zaken en kwaliteitsbewaking. Ze vertelt hoe het is als duizendpoot binnen KWEEKERS.

Enthousiast over de software van AFAS en toe aan een nieuwe uitdaging

Tien jaar geleden kwam Margret in aanraking met de software van AFAS en dat was meteen een goede match. Als projectmanager en werkgroeplid werkte ze destijds samen met Sjoerd Koelman, AFAS Business Consultant bij KWEEKERS. Tien jaar en verschillende andere banen later, kreeg Margret weer contact met Sjoerd. Dit keer was ze klaar voor een nieuwe stap in haar carrière.

Margret: “Sjoerds uitnodiging om koffie te drinken bij KWEEKERS kwam als geroepen. Na die koffie ging het in een sneltreinvaart: binnen twee weken was ik onderdeel van team KWEEKERS,” herinnert Margret zich. “Ik dacht: als Sjoerd zich hier thuis voelt dan kan ik dat ook. Ik werd wel gewaarschuwd dat het nogal een ‘jonge club’ was, maar dat vind ik juist leuk! Het houdt me scherp en het is toch heerlijk om je ervaring te delen als je al wat langer meedraait, vooral met de jonge werknemers.”

De veelzijdigheid binnen KWEEKERS: projectleider en kwaliteitsbeheer

Margret beschrijft haar werk bij KWEEKERS als een fijne balans tussen projectleiding en kwaliteitsbeheer. Ze heeft bijgedragen aan het opstellen van de gedragscode en de klokkenluidersregeling.  “De variatie in mijn taken maakt het werk leuk en boeiend. De interactieve rol van projectleider gaat mooi samen met de diepgang van kwaliteitsbeheer. De ene dag ben ik volledig in gesprek met klanten en consultants, de volgende dag verdiep ik me in normen zoals NEN-7510. Het ’theoretisch geneuzel’, zoals ik dat noem, vind ik eigenlijk best leuk,” zegt ze lachend. “Ik probeer deze ‘droge kost’ om te vormen tot iets tastbaars en praktisch. Iets waar onze medewerkers ook écht iets mee kunnen.”

Margrets ervaring, zowel als consultant en vanuit het perspectief van de klant, maakt haar een veelzijdige projectleider. “Ik heb op elke stoel binnen een project gezeten,” vertelt ze, “en dat helpt me om onze AFAS Consultants te begeleiden en waar nodig te ondersteunen.” Maar, Margrets werk bij KWEEKERS omvat meer. “Als intern vertrouwenspersoon raak ik de wat zachtere kant van het bedrijf. Communicatie kan veel oplossen, en het feit dat ik iedereen ken en begrijp, maakt het makkelijker om te helpen waar dat nodig is,” vertelt ze. Ze vindt het belangrijk dat collega’s zich gesteund voelen. Voor Margret is de kracht van een goed gesprek onmisbaar, en ze is trots op de vertrouwensrol die ze binnen KWEEKERS vervult.

Een energieke werkomgeving met ruimte voor groei

Margret omschrijft KWEEKERS als een plek vol openheid en energie. “Toegankelijkheid staat centraal; iedereen is bereikbaar en bereid om een handje te helpen. De energie hier is aanstekelijk. Na meer dan 25 jaar gewerkt te hebben bij diverse bedrijven, van groot tot klein, kan ik zeggen dat KWEEKERS de leukste plek is waar ik tot nu toe heb gewerkt. We delen eenzelfde DNA en visie: niet lullen maar poetsen. Transparantie is de norm, ellebogenwerk past hier niet en is ook niet nodig,” legt ze uit. “Bij KWEEKERS liggen de kansen voor het oprapen. Ze komen naar je toe, of je laat zelf weten wat je wilt verkennen. Wil je je horizon verbreden, dan neem je gewoon extra taken op je, of je kijkt over de schouder van collega’s mee.”

Margret zet zich, naast haar werk als projectleider en andere interne werkzaamheden, ook vol energie in voor het begeleiden van nieuwe medewerkers binnen KWEEKERS: “Ik verzorg trainingen op het gebied van ISO en Vitaal werken maar geef ook training in hoe je omgaat met klachten van klanten. Het is belangrijk om te weten hoe je met negativiteit kunt omgaan en hoe je de klachtenprocedure hanteert.” Margret geeft toe dat de start bij KWEEKERS uitdagend kan zijn. “In het begin lijkt het overweldigend, al die informatie over de software van AFAS, maar het komt goed. We zijn allemaal zo begonnen. Het belangrijkste is om niet te aarzelen en om hulp te vragen. Blijf niet langer dan 20 minuten zoeken naar een antwoord; bel iemand op en wees vooral niet bang om vragen te stellen. Iedereen is bereid je te helpen!”

Nieuwsgierig naar wat KWEEKERS voor jou kan betekenen? Meld je aan voor een van onze kennismakingsmomenten of bekijk onze openstaande vacatures.

Meer nieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Meer nieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Laat je inspireren

We hebben nog wat andere suggesties voor je om te lezen:

  • RDW: 80% minder vragen over geregistreerde uren

  • KinderRijk gaat voor slimme financiële administratie in AFAS

  • Efficiëntere workflows bij Orga