KWEEKERS & koffie

Samen brengen we voor 2030
1 miljard kopjes koffie terug

Home » Kopjes koffie
Het doel dat ons verbindt

1 miljard kopjes koffie

Wat ons betreft is elke minuut besteed aan administratie, een minuut te veel. KWEEKERS wil organisaties weer kunnen laten focussen op dat wat hen voor belangrijk is. Geen tijd meer verspillen aan administratieve lasten, foutgevoelige data of slecht inzicht in data. Wel écht tijd krijgen voor aandacht, want aandacht laat alles groeien! Daarom houden wij het doel dat ons verbindt elke dag haarscherp op ons netvlies:

“Voor 2030 brengen we samen 1 miljard kopjes koffie terug naar de maatschappij”
Onze BHAG

1 miljard kopjes koffie

Wat ons betreft is elke minuut besteed aan administratie, een minuut te veel. KWEEKERS wil organisaties weer kunnen laten focussen op dat wat hen voor belangrijk is. Geen tijd meer verspillen aan administratieve lasten, foutgevoelige data of slecht inzicht in data. En weer écht tijd krijgen voor aandacht, want aandacht laat alles groeien! Daarom houden wij het doel dat ons verbindt elke dag scherp op ons netvlies:

“Voor 2030 brengen we samen 1 miljard kopjes koffie terug naar de maatschappij”

Tot nu toe staat de teller op:

Het hart van de maatschappij

De Zorg Sector

Wat ons betreft is er geen sector waar elke minuut zó telt als in de Zorg & Welzijn. Elke minuut besteed aan administratie, is een minuut geen luisterend oor. Een minuut geen compassie, een minuut haasten om door te rennen naar de volgende cliënt. KWEEKERS wil ervoor zorgen dat de menselijkheid behouden blijft in de zorg. Aandacht, liefde en écht de tijd (kunnen) nemen om rustig een bakje koffie te doen, stil te staan, te luisteren en contact te maken. Zorgverlener of medewerker tot cliënt of patiënt. Mens tot mens.  De zorg is namelijk het hart van de maatschappij. Zonder zorg geen maatschappij.

Vanuit KWEEKERS Care focussen we ons op Zorg & Welzijn. Wil je meer lezen? Gan dan naar de website.

Hoeveel tijd is 1 kopje koffie?

Onze berekening

Begin 2023 zijn we begonnen met kopjes koffie terug te brengen. Dit doen we door bedrijfsprocessen te automatiseren, zodat organisaties minder tijd kwijt zijn aan administratieve lasten. En waar kan die tijd die vrijkomt voor gebruikt worden? Juist, een kopje koffie met die collega, klant en de cliënt.

Nu ben je natuurlijk benieuwd hoe wij de kopjes berekenen. We leggen het je uit! Wij rekenen met 3 minuten of 2,25 euro per kopje koffie. We doen de aanname dat een administratief medewerker gemiddeld 45 euro per uur kost en dus dat hij/zij 20 kopjes koffie in het uur zou kunnen drinken. De voortgang van  deze doelstelling houden we bij in onze eigen Mendix-applicatie: de Kopjes koffie meter. Zo maken we het meetbaar én zichtbaar.

KWEEKERS x BREW22

Onze koffie nemen we af bij onze partner Brew22. Een kleinschalig koffiebedrijf dat heerlijke, verse en ethisch verantwoorde specialty koffie aanbiedt aan koffieliefhebbers. Het unieke in hun aanbod zijn de single-cup filters. Dé perfecte oplossing voor heerlijke koffie voor onderweg.

Cornelius en Ellia begonnen Brew 22 in 2020 toen zij single-cup filters ontdekten tijdens hun reizen naar het buitenland voor World Cup’s in het langebaanschaatsen. Ze hadden destijds financiële hulp nodig om de kosten van hun schaatscarrière te dekken en besloten een kleine webshop te starten. Met de verkoop van de filters en koffiebonen financiërden zij de route naar de Olympische Spelen van 2022 in Beijing.

De keuze voor een samenwerking met Cornelius en Ellia past bij de eigenschappen van onze organisatie: enthousiast, energiek en ambitieus. Net als onze jonge professionals werken zij keihard om te presteren en hun ambities waar te maken. Uitdagingen overwinnen als een topsporter!

Brew22 werkt samen met Empatec. Een bedrijf dat gepast werk biedt voor mensen die op een afstand staan van de gebruikelijke werkplek. Met hun hechte werkrelatie maken ze daarmee ook een sociale impact.

Wil je meer lezen? Bezoek dan de website van Brew 22. Klik hier >>

Kom bij ons werken!

Ons team bestaat uit enthousiaste, gedreven, ambitieuze en eigenzinnige (young) professionals. Samen hebben wij één doel: het beste resultaat behalen. Bij KWEEKERS staat ontwikkeling centraal en onze cultuur is wat ons met elkaar verbindt. Dit lees je ook terug in de verhalen van onze medewerkers. Ons motto: KWEEKERS laat je groeien!

Laat je inspireren

Of je nu opzoek bent naar informatie, oplossingen of mooie verhalen.
Laat je inspireren en ontdek wat er allemaal mogelijk is.