Cannock Chase: “What you see is what you get”

“Ik ben echt super tevreden over KWEEKERS. Ze zijn betrouwbaar, oplossingsgericht en creatief.”

Toen Cannock Chase zich afsplitste van DAS Groep stapten zij over naar een eigen AFAS omgeving. Daarbij werden ze ondersteund door een externe partij. Die migratie verliep helaas allesbehalve vlekkeloos waardoor problemen ontstonden. Cannock Chase besloot daarop op zoek te gaan naar een nieuwe AFAS Partner om de boel te repareren en optimaliseren. En die partner, dat werd KWEEKERS! In dit interview spreken we met Merel Waardenburg, HR manager bij Cannock Chase.Ā 

In januari besloot Cannock Chase om naar een eigen AFAS omgeving te migreren. De migratie werd destijds opgepakt door een AFAS partij. De zoektocht naar een AFAS partner werd gestart om een optimalisatieslag te maken. Chris Dinjens, interim HR manager bij Cannock Chase, wees Merel op KWEEKERS. Ā ā€œToen ik met Robert om de tafel ging werd alles op een snel tempo in gang gezet. Ik zat toen echt met mijn handen in het haar met betrekking tot een aantal zaken, en daar kon hij me snel bij helpen.ā€

Digitaal ondertekenen

ā€œMomenteel zijn we bezig met het proces omtrent arbeidsovereenkomsten in AFAS. We konden deze nog niet laten controleren via een workflow door verschillende partijen en vervolgens digitaal laten ondertekenen. Dat ging bij ons echt nog op de oude manier: PDF uitprinten, handtekening zetten en inscannen. Samen met KWEEKERS zijn we echt aan de slag gegaan met DocuSign. We zitten momenteel nog in de testfase van dit project.ā€ Naar verwachting zal dit project in het najaar live gaan. Het plan van Cannock Chase is om in de toekomst het hele werving en selectieproces via AFAS te gaan regelen.

De sociale cockpit

Naast digitaal ondertekenen heeft KWEEKERS zich gestort op de sociale cockpit voor Cannock Chase. ā€œDie cockpit gebruiken we voor managementinformatie. Eigenlijk is het een dashboard waarin je zaken inzichtelijk krijgt. Denk bijvoorbeeld aan de hoeveelheid verzuim binnen een afdeling. Je krijgt zo eigenlijk organisatiebreed grip op de verschillende afdelingen en welke zaken daar lopen. Dit dashboard is hier heel positief ontvangen; het kost ons minder tijd om zaken inzichtelijk te krijgen en het is AVG proof.ā€

Support

ā€œWe zijn nu lekker bezig met optimaliseren en het verder digitaliseren van onze HR afdeling. Daarnaast hebben we ervoor gekozen om een support abonnement bij KWEEKERS af te nemen. Dat werkt heel prettig. Als er dingen niet lekker lopen, kun je direct een ticket inschieten en word je geholpen door Thomas. Dat werkt allemaal via het klantportaal van KWEEKERS. Dat zorgt voor overzicht en het werkt prettig. Ik heb zelf de rechten van een ā€˜super userā€™ gekregen, waardoor ik inzicht heb in welke vragen er ingestuurd zijn door HR en marketing en wat er momenteel allemaal loopt. Zo houd ik er grip op.ā€

Het beschadigde vertrouwen is weer terug

ā€œKWEEKERS heeft ons heel fijn opgevangen. Tanno heeft onze intake gedaan. Hij nam echt de tijd om naar de inrichting van onze omgeving te kijken.”

“Hij was heel helder in wat er wel en niet mogelijk was binnen de beschikbare dagen en het budget. Daardoor wisten we waar we aan toe waren. Dat stelde mij gerust. Ik werk veel samen met Carlou en Jorinde. Ook Robert heeft, met name in het begin, flink wat voor ons opgepakt. Richting het einde van vorig jaar hadden we issues met loonjournaalposten. Dat is precies een drukke periode voor consultants. Ik zat toen echt met mijn handen in het haar. Robert zei toen tegen mij dat hij zelf wel kwam halen. Dat gaf mij echt een goed gevoel. Soms moet je dingen doen voor het grotere geheel zodat een organisatie weer verder kan. Dat heeft Robert echt goed gedaan.ā€

Betrouwbaar, oplossingsgericht en creatief

Met beschadigd vertrouwen een nieuwe samenwerking opstarten gaat niet altijd zonder slag of stoot. Je moet namelijk weer opnieuw leren vertrouwen op je samenwerkingspartner. Dat heeft tijd nodig. Gelukkig hebben we het vertrouwen van Merel al snel terug weten te winnen.

Het is een jonge organisatie waardoor er veel creatieve ideeĆ«n geopperd worden. Ze denken verder en gaan echt op zoek naar de oplossing waarmee je uiteindelijk het beste geholpen bent. Daar bijten ze zich echt in vast en zetten daarmee net dat stapje extra voor klanten. Met name de openheid in de samenwerking heb ik als heel prettig ervaren. Robert was direct vanaf het begin duidelijk en transparant. Daardoor wist ik direct waar ik aan toe was: what you see is what you get.ā€

Meer nieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Meer nieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Laat je inspireren

We hebben nog wat andere suggesties voor je om te lezen:

  • RDW: 80% minder vragen over geregistreerde uren

  • KinderRijk gaat voor slimme financiĆ«le administratie in AFAS

  • EfficiĆ«ntere workflows bij Orga