Service: geïnspireerd door LedKoning

Naast dat we onze klanten support bieden door het oplossen van klantvragen, zijn we ook bezig om onze service naar een volgend niveau trekken. We willen namelijk dat dit bijdraagt aan de klantbeleving en klanttevredenheid. Zo is het KWEEKERS Service Team ontstaan. Deze afdeling staat in het teken van, hoe raad je het: klantenservice! Onderdeel van dit team is Frédérique. Zij is één van onze Klant Succes Manager en is verantwoordelijk voor klantrelaties en klanttevredenheid. Haar missie vanuit haar rol is het geven van aandacht aan de klanten die zij verdienen.

Een tijdje terug had Frédérique haar allereerste ‘echte klantengesprek’. Super spannend natuurlijk, maar wel meteen een erg leuk gesprek. Samen met collega Marnix ging ze op pad naar Den Bosch. Daar hadden zij een kennismakingsgesprek met Ivo IJsseldijk van LedKoning waar ook het onderwerp service ter sprake kwam.

LedKoning

LedKoning is een snelgroeiende organisatie met inmiddels meerdere webshops. Zelfs met deze groei weten zij vast te houden aan een goede klantenservice. Dit is te danken aan hun sterke visie op service. “Presteer altijd boven verwachting” is een belangrijke uitspraak in hun visie.

Tijdens de kennismaking ontstond een mooi gesprek over deze visie. Omdat het Service Team van KWEEKERS nog in de opstartfase zit, kunnen we hier natuurlijk enorm veel van leren. Deze visie vonden Frédérique en Marnix zo interessant dat zij besloten om Ivo uit te nodigen voor een inspiratiesessie.

De inspiratiesessie

Op het KWEEKERS kantoor werden Frédérique en Marnix meegenomen door Ivo in zijn visie op klantenservice. Hij vertelt: “LedKoning is een dienstverlenende organisatie. Van onze 30 medewerkers werken er 12 bij Team Klantenservice.” Dat bijna de helft van de medewerkers op service wordt ingezet, laat al zien hoeveel waarde er wordt gehecht aan klantenservice. “Door onze inzet op service hebben we ondertussen 100.000+ tevreden klanten en een gemiddelde klantbeoordeling van een 9,3.” Echt heel goed dus! Ivo: “Cliché en dus waar: een trouwe klant is beter dan een nieuwe klant.” Maar, hoe zorg je er dan voor dat klanten trouw aan jou willen blijven? Volgens Ivo is dit door altijd boven verwachtingen te presteren. Zet die stap extra, want service eindigt nooit.

“Cliché en dus waar: een trouwe klant is beter dan een nieuwe klant.”

 

Frédérique: “Service is voor mij en KWEEKERS een redelijk nieuw aspect en zelf ben ik nog zoekende in hoe je de klant de juiste service biedt. Daarom was het voor mij erg waardevol om Ivo’s gedachtes hierover te horen. Wat ik vooral uit deze sessie heb meegenomen is dat het zo belangrijk is om de klant die extra aandacht te geven en die stap extra te zetten.

Service eindigt nooit, dit blijft doorgaan. Dat wisten we natuurlijk al wel, maar Ivo zijn verhaal liet me beseffen hoe belangrijk dit echt is. Het past eigenlijk ook heel goed bij KWEEKERS, we kunnen dit namelijk perfect doorvertalen in onze kernwaarde WAUW. We willen natuurlijk iedere klant die WAUW ervaring geven, net dat stapje extra!”

Partnerschap

We geloven in duurzame relaties en willen daar dan ook aan bijdragen met dit soort inspiratiesessies. Hier kunnen we alleen maar van leren en zorgen dat we dat we onze klanten nóg beter kunnen bedienen. Frédérique: “Het was enorm inspirerend en waardevol dat je zo als partners van elkaar kunt leren. Ivo heeft mij geïnspireerd over wat service kan zijn en wij helpen LedKoning met hun AFAS omgeving. Een partnership gebaseerd op wederkerigheid is iets wat ik zelf heel erg waardevol vind.”

Al met al een geslaagd eerste gesprek voor Frédérique en bovenal een inspirerende ervaring om op deze manier samen te kunnen werken!

Meer nieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Meer nieuws?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Laat je inspireren

We hebben nog wat andere suggesties voor je om te lezen:

  • Mendix on top of AFAS maakt een sprong vooruit

  • Wet & regelgeving 2024: wat verandert er in in HRM & Payroll?

  • We gaan testen. Help!